Orango
Orango pojawił się w naszych rękach podczas Targów Wiatr i Woda w Warszawie w marcu 2009 roku. Został wybrany spośród innych dostępnych na rynku jedynek polietylenowych w sposób przemyślany, precyzyjny i celowy – żadnej przypadkowości.
Tomek od miesięcy myślał o zakupie jedynki. Na podstawie danych technicznych i opisów użytkowników właśnie ten kajak upatrzył sobie jako swoją jedyną (tak wtedy myślał) i ukochaną jedyneczkę. Jedyna możliwość przetestowania jednostki jaka się w międzyczasie pojawiła (kilkadziesiąt metrów Brdy podczas zimowego spływu – dzięki Rysiek za użyczenie) przekonała Tomka ostatecznie o słuszności wyboru. Kiedy się okazało, że w magazynach Prokajaka tuż przed targami jest w dodatku ulubiony kolor Tomka – decyzja w zasadzie została podjęta. Ci, którzy byli świadkami dokonywania transakcji do dziś pamiętają jej okoliczności i zapewne będzie to opowiadane jako anegdota na wielu spływowych wieczorach przy ognisku. (Sosna pozdrawiamy serdecznie).
Orango dał się poznać jako niezawodny zdobywca górskich rzek, dużych jezior i najtrudniejszych zwałek, czyniąc swojego właściciela jednym z najdzielniejszych kajakarzy. Do dziś Orango zaledwie raz wywrócił Tomka podczas spływu, co z pewnością zasługuje na uwagę. Jego największe osiągnięcia? Wskakiwanie na duże kłody na zwałkach (Radunia, Gać), spływanie dużych jazów (Drzewiczka, Kwisa, Moravice), kilkunastominutowe stawianie czoła silnemu, mielącemu go odwojowi (na Strawie), co przypłacił przetarciem stopki rufy.
Ostatnio stał się ulubionym kajakiem Kingi, która dzięki niemu nabiera od nowa odwagi do stawiania czoła białej wodzie. No może, do czasu kabiny na Dunajcu w 2017 🙂 W roku 2010 kajakarz, płynący Combi 359 był najszybszy na spływie DEBIL – to, że nie wygrał zawdzięcza nieszczęśliwemu pomyleniu trasy…
Dane techniczne:
Producent: Prijon
Model: Combi 359
Długość: 3 m 59 cm
Szerokość: 63 cm
Waga: 23 kg
Pojemność: 335 l
Nośność: 115 kg
Wymiary kokpitu: 88 cm x 45 cm
Pojemność komory bagażowej: 80 l
Przede wszystkim stabilny, daje poczucie bezpieczeństwa. Łatwość manewrowania i pakowność czynią z niego kajak wyprawowy zarówno na krótkie szybkie i kręte rzeczki jak i na długie wielodniowe eskapady. Łatwość regulacji podnóżków bez wysiadania z kajaka oraz możliwość dokupienia podnóżka górskiego oraz skegu (płetwy sterowej), pozwalającego na jeszcze lepsze trzymanie kierunku sprawiają, że jest godny polecenia zarówno początkującym jak i bardziej wymagającym kajakarzom. Orango wyposażony jest w podnóżki turystyczne i nigdy nie miał skegu, co nie umniejsza w żaden sposób jego możliwości. Jeśli do tych wszystkich zalet doda się jeszcze legendarną już twardość polietylenu Prijona, to jego wysoka cena wydaje się w pełni uzasadniona.